Våra bloggar har flyttat in i en app. Blogginläggen nedan är del av vårt bloggarkiv.

Arkiv: april 2018

Viljan har två förskolor som engagerat drivs av Vesnas Birkedahl i enskild regi. Vårt framgångsrecept är modiga, ansvarstagande och nytänkande pedagoger som vill utvecklas, för på Viljan växer både vuxna och barn!

Till hösten startar vi upp med en ny organisation där vi arbetar med ute-pedagoger samt mindre barn- och personalgrupper.  Vill du också arbeta i en hållbar organisation med ett hela-dagen-perspektiv, där kvalitet och kontinuitet går hand i hand för att skapa trygghet och arbetsglädje för stora och små?

Nu är påsken förbi och vi är superladdade inför våren.

Vi började veckan med att göra våran hemmagjorda müsli och hela gården luktade kaka när den var i ugnen.

I müslin har vi havregryn, rågflingor, kokos, solroskärnor,pumpafrön, apelsin, honung, rapsolja och kardemumma.

När vi sedan har rostat den i ugnen så toppar vi med ekologiska tranbär och ekologiska aprikoser.