Våra bloggar har flyttat in i en app. Blogginläggen nedan är del av vårt bloggarkiv.

Arkiv: januari 2018

Oj vad häftigt det var att få träffa mina idoler live. Jag har följt Bo Hejlskov på facebook en tid och när föreläsningen Lågaffektivt bemötande i förskolan kom till Göteborg bokade jag snabbt in mig och två kollegor. Att Bo skulle ha med sig David Edfelt var grädde på moset. För att alla på förskolan ska ha samma förförståelse har all personal sett Bo:s föreläsning Lågaffektiv teori och metod del 1 och 2.

Välkomna tillbaka efter jul uppehållet. Tack för fina julpresenter från alla barn och föräldrar, de är väldigt speciella för oss, känns fint att ni uppskattar det vi gör på dagarna i vårt kök.

Nu har vi ny energi för våren och kommer på fler och fler maträtter vi vill bjuda barnen på.