vecka 42 lite nytt

Av:

Denna veckan har barnen fått prova på en ny fiskrätt. Det var fisk med ädelostsås, den tyckte de mycket om

Och idag fredag har de fått en ny blomkålsgratäng till fiskpinnarna som var miljömärkta.

Kålpuddingen igår var som vanligt en favorit precis som köttfärssoppan i onsdags, det kunde vi ha ofta med vi nöjer oss med ett par ggr varje termin.

På bilderna idag ser ni vår fina vitkål, fiskpinnarna och sen kan ni se hur blomkålsgratängen såg ut.

Nästa vecka blir det nästan gormetvecka med helsrekt laxfilé från Norge och svensk rimmad oxbringa. Se matsedeln. Roligt att kunna ha med dessa rätter på matsedeln, det gäller att leta kampanjpriser hos leverantörerna.

Jag försöker få med feta fiskmiddagar men har minskat på strömmingen då det hörs varningar för den på radion mm och ingen är väl ledsen för en ompysslad laxmiddag.

Trevlig helg till hela era familjer, vi ses nästa vecka, känner redan att det skall bli roligt att laga mer mat till era barn.

/Ragnhild